مس

طبق تازه‌ترین گزارش گروه مطالعات بین‌المللی مس (ICSG)، فعالان مس جهانی از ابتدای ماه ژانویه تا پایان ماه نوامبر ۲۰۲۳، حدود ۲۴ میلیون و ۴۷۹ هزار تن مس تصفیه شده تولید کردند؛ این رقم در مدت مشابه سال گذشته میلادی، ۲۳ میلیون و ۲۲۰ هزار تن بود که حاکی از افزایش ۵.۴ درصدی تولید این محصول است.

به گزارش کالاخبر به نقل از ایمیدرو،ظرفیت تولید کارخانه‌های مس تصفیه شده در جهان طی ۹ ماهه سال جاری میلادی، ۲۹ میلیون و ۴۹۶ هزار تن بود که در مقایسه با رقم مدت مشابه سال ۲۰۲۲ (۲۸ میلیون و ۷۲۶ هزار تن)، حدود ۲٫۷ درصد افزایش یافت.

معادن مس جهان از ابتدای ماه ژانویه تا پایان ماه نوامبر ۲۰۲۳، حدود ۲۰ میلیون و ۱۲۱ هزار تن کنسانتره تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال پیش میلادی، ۱۹ میلیون و ۹۵۵ هزار تن بود که حاکی از افزایش حدود ۱۶۶ هزار تنی (۰٫۸ درصدی) تولید این معادن در جهان است

از این میزان، ۱۰ میلیون و ۲۰۶ هزار و ۷۰۰ تن مربوط به قاره آمریکا، چهار میلیون و ۱۳۱ هزار تن قاره آسیا، سه میلیون و ۱۳۹ هزار و ۴۰۰ تن قاره آفریقا، یک میلیون و ۸۳۹ هزار و ۵۰۰ تن قاره اروپا و ۸۰۴ هزار و ۷۰۰ تن مربوط به قاره اقیانوسیه بوده است.

در همین مدت، ظرفیت معادن مس جهان به ۲۵ میلیون و ۷۸۷ هزار تن رسید که نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۲ (۲۴ میلیون و ۶۸۳ هزار تن)، حاکی از افزایش ۴٫۵ درصدی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها